Fashion okienko: Ako si zakryť vlasy a telo a nevyzerať ako chudera

Ja neviem, kto si vymyslel, že šatka zakrývajúca vlasy je moslimský náboženský symbol. To je taká hovadina. V skutočnosti je to tak, že žena musí mať zahalené vlasy. Nikde nie je napísané, že to musí byť práve šatkou. Moderné Peržanky s tým doslova vyjebali (pardon, citlivky) a nosia na hlavách všetko- čádory, šatky, čiapky aj klobúky.

Zdroj: IG Persian Style

V poriadku je všetko, čo zakryje aspoň pol hlavy, väčšinu kriviek a končatiny. Nohy a ruky aspoň do troch štvrtín. Vôbec nemusíte nosiť vrece. Šaty so zvýrazneným pásom sú totálne OK. Obtiahnuté minišaty (hoc s legínami) nie sú OK. Výstrihy sú tiež nie OK, ale ak aj nejaký zrovna máte, zakryjete ho šatkou.

Ak ale chcete zapadnúť a obliecť sa podobne štýlovo, odporúčam niečo takéto: Nohavice alebo rifle, aké by ste si obliekli aj doma, tričko, navrch manteau a korunovať to všetko nejakou fajnovou šatkou. Zo Slovenska si doneste tak jednu a keď budete tu v Iráne, dokúpte si nejaké do rezervy. 

Totiž, u nás sú šály a šatky obvykle strašne umelé a v tom sa človeku potí šiška (nezamieňať so šuškou). Môžete investovať do hodvábnej šatky, alebo sa pokúsiť nájsť nejakú bavlnenú. No tunajšie šátečky sú prírodné a vzdušné a najmä o dve tretiny lacnejšie. O chvíľu zabudnete, že to máte na sebe.

Inak, mne šatka z hlavy stále padala. Vravela som si, že je to daň za moje hebké a lesklé BIO vlasy, no zistila som, že sa mýlim. Keď som si skúšala nový šálik na hlavu v obchode, predavačka mi uviazala handru tak, že mi vydržala celý deň! A pritom stačilo tak málo. Dať si ten zadný koniec na pravú stranu. Ja som ho nosila na ľavej. 

Bola som taká nadšená, že som si v pomätení kúpila nový trojmetrový šál aj manteau (takýto kabátik). Vzhľadom na terajší šibnutý kurz ma celý nákup vyšiel asi osem eur. V butiku. V Iráne nie je vôbec ťažké, byť štýlová!

Zdroj: IG Persian Style

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

FOTO: Yazd alebo kurz prežitia v púšti

Dresscode alebo čo si obliecť do Iránu?

FOTO: Isfahán alebo V živote ste nevideli nič krajšie